هوای خوزستان آکنده از خاک است. خبر به همین کوتاهی است اما نفس هایی به بلندی یک عمر را تنگ کرده است و حق زندگی سالم را از گروهی از انسان ها گرفته است. مردم معترض به ناکارآمدی دولت اند. دولت ایران به شدت ناکارآمد است. تقریبا هیچ بحرانی را نمی تواند کنترل کند. هیچ وضعیتی را نمی تواند بهبود بخشد. (آنها ادعای داشتن نیروهای نظامی قدرتمند را دارند اما اگر این ادعا درست باشد این نیرو به شکل قدرتمند تری در زمان شاه فقید نیز وجود داشته است. )

مردم خوزستان به دولت معترض اند. دولتی که در ازای بهره وری از منابع این استان، هیچ امکاناتی در اختیار مردم آنجا قرار نمیدهد. و گره از هیچ کار فروبسته ای نمی گشاید. حال در این شرایط البته همه مردم ایران لازم که به حمایت خوزستان داد سخن در دهند که اگر به عنوان پاره ای از این کشور بدان معتقدند بایستی تمام قد مدافع منافع مردم خوزستان باشند و به نظرم این حمایت انصافا بسیار خوب بوده که این جای خوشحالی دارد.
من در اینجا صحبتی با هم استانی ها و خوزستانی های عزیز دارم و آن این است که مردم دیگر شهر ها را در مقابل خود قرار ندهید. مردم تهران و یا اصفهان پاره ای از وجود شما هستند و شما نیز. جبهه ی مردم تهران و خوزستان دو تا نیست بلکه یکی است اگر به وضع موجود به حق معترضید ، سروکار اعتراض ما با دولت بی کفایت و ناکارآمد است نه با مردمی که خود در وضعیت مشابهی با ما و شما زندگی می کنند .